Bel dan de FBTO Alarmcentrale +31 58 234 56 50. Je krijgt onder andere hulp als je:
Doe in de volgende gevallen altijd aangifte bij de politie waar je bent:
Mijn vlucht is vertraagd of geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij
Balen dat je vlucht niet vertrekt! Gelukkig kun je een vergoeding of een vervangende vlucht regelen met je luchtvaartmaatschappij. Heb je een pakketreis geboekt bij een reisorganisatie? Dan helpen zij je verder. Vaak lees je op de website van de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie wat je precies moet doen. Op rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl lees je alles over je rechten.
Heb je op je vertrekdatum nog niks kunnen regelen met je luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie? Dan kun je ze schriftelijk aansprakelijk stellen voor het niet nakomen van hun contract. Goed om te weten, met de module Consument & Wonen van de FBTO Rechtsbijstandverzekering krijg je hulp bij het indienen van een claim. Geen verzekering? Dan kun je een voorbeeldbrief van Stichting Achmea Rechtsbijstand gebruiken.
Mijn vlucht is vertraagd of geannuleerd door slecht weer
Is het niet de schuld van de luchtvaartmaatschappij dat je vlucht niet vertrekt? Maar kan je vliegtuig bijvoorbeeld niet veilig vliegen door een sneeuwstorm. Dan krijg je voor de heenreis een vergoeding uit je FBTO Annuleringsverzekering als je vertraging langer dan 8 uur duurt.
Ik heb mijn vlucht gemist
Je hebt met je reisverzekering of annuleringsverzekering geen recht op een vergoeding. Dat komt omdat de vlucht zelf niet is vertraagd of uitgevallen.