Naar inhoud

Hulp bij letselschade

Een ongeluk meemaken is erg ingrijpend. Zeker als iemand of jijzelf gewond raakt. Dit kan veel invloed hebben op je leven. Daarom helpen we je graag. Met de kosten bijvoorbeeld. Maar ook met het vinden van de juiste hulp. Voor nu én voor in de toekomst. Op deze pagina lees je daar meer over.

Contact met Achmea Personenschade

Ben je gewond geraakt door een ongeluk en heb je dus letselschade? Dan kom je in contact met Achmea Personenschade. Dit gebeurt als:

  • Het ongeluk veroorzaakt is door iemand die een FBTO-verzekering heeft
  • Je als passagier in een auto of ander voertuig zat van iemand die een FBTO-verzekering heeft
  • Je zelf de bestuurder was en een FBTO Inzittendenverzekering hebt
  • Je een FBTO Ongevallenverzekering hebt
  • Je tijdens het werk gewond bent geraakt en je werkgever een FBTO Ongevallenverzekering heeft
  • Je door je werk ziek geworden bent, je werkgever hiervoor aansprakelijk is en daarvoor een FBTO-verzekering heeft

Het stappenplan bij letselschade

Is 1 van de bovenste situaties op jou van toepassing? Dan gaan we je helpen! Daar beginnen we het liefst zo snel mogelijk mee. Daarom is het belangrijk dat degene die het ongeluk heeft veroorzaakt, direct contact opneemt met ons. Dat is dus vast stap 1.

1. Het ongeluk melden

Neem contact op met de schadeafdeling via 058 234 56 00. Heb je pijn of klachten? Ga dan altijd naar de huisarts. Heb je al hulp nodig? Bijvoorbeeld omdat je zelf niet kunt autorijden of het huishouden niet kunt doen? Bewaar dan de factuur voor die kosten.

2. Informatie verzamelen

Houd bij welke klachten en verwondingen je hebt en hoe erg deze zijn. Bijvoorbeeld in een soort dagboek. Je kunt hierin ook opschrijven wanneer en hoe vaak je naar bijvoorbeeld de huisarts of fysio bent geweest. Al deze informatie is belangrijk voor de schadebehandelaar.

Daarnaast is het belangrijk dat er zoveel mogelijk informatie is over het ongeluk. Denk bijvoorbeeld aan het schadeformulier, de aangifte, foto’s van de situatie en de schade, getuigen en andere dingen waardoor duidelijk wordt wat er is gebeurd.

3. Contact met de contactpersoon

Je contactpersoon neemt met jou de situatie door. Wat er precies is gebeurd, wat de klachten en gevolgen zijn naar aanleiding van het ongeluk en wie er volgens jou schuldig is. Hij of zij helpt je met het regelen van de eerste dingen. Bijvoorbeeld hoe de kinderen naar school gebracht worden als je dat zelf niet kunt. Of hoe het zit met de financiële gevolgen van het ongeluk.

4. Het onderzoek

Wij zoeken uit wie verantwoordelijk is voor de gevolgen van het ongeluk. En waar je recht op hebt. Waar je wel of niet een vergoeding voor krijgt bijvoorbeeld. Ook kijken we hoe we jou het beste kunnen ondersteunen. Zo kunnen we met je meedenken over een nieuwe baan die bij je past, als je je huidige niet meer kunt doen. Of regelen we aanpassingen in huis als dat nodig is.

5. De laatste zaken

Ben je snel hersteld van je ongeluk? Dat is fijn! Soms duurt dat helaas langer. Of is volledig herstel helemaal niet haalbaar. Dat heeft flinke gevolgen voor je leven. Om je hiermee te helpen, schakelt jouw vaste contactpersoon verschillende experts in. Bijvoorbeeld om te helpen met de zorg voor de kinderen. Of om een nieuwe woning te vinden. Voor ons is het pas klaar als je hersteld of tevreden bent met de oplossingen die we je gegeven hebben.

Juridische hulp

Natuurlijk helpen we jou zo goed mogelijk na je ongeluk. Maar soms is juridische hulp daarnaast verstandig. Bijvoorbeeld als je zwaar gewond bent geraakt. Of als het onduidelijk is wie aansprakelijk is voor het ongeluk. Je kunt dit onder meer regelen via je rechtsbijstandverzekering of een advocaat. De kosten hiervoor krijg je vaak vergoed

Lees meer over…