Naar inhoud

Direct regelen in MijnFBTO

Veel voor je woonverzekeringen regel je gewoon zelf in MijnFBTO. Zoals schade melden of je verzekering aanpassen.

Veelgestelde vragen

Nadat je een verzekering hebt afgesloten, heb je 14 dagen bedenktijd. Wil je de verzekering toch niet? Laat het ons dan binnen 14 dagen weten. Je betaalt dan niks. Belangrijk om te weten: je bent in die 14 dagen niet verzekerd geweest.

Ben je verhuisd? Of ga je binnenkort verhuizen? Geef je nieuwe adres dan gemakkelijk door via MijnFBTO. Heb je een woonverzekering bij FBTO? En verhuist de woonverzekering mee naar het nieuwe adres? Neem dan even contact met ons op.

Ja, je bent verzekerd als je waterschade hebt door een lekkage of verstopping van een water- of afvoerleiding. Je bent dan verzekerd voor:

  • schade aan apparaten, sanitair en verwarmingsinstallaties die zijn aangesloten op deze leidingen
  • de kosten om de lekkage op te sporen. Daaronder valt ook eventueel breek- en herstelwerk in je woning.

Heb je schade door vorst? Dan ben je ook verzekerd voor reparatie aan leidingen, installaties en toestellen. Heb je schade door een lekkend waterbed of aquarium? Dan is dit ook verzekerd.

Nee, dat hoeft niet. Je mag de beschadigde spullen weggooien. Maak wel foto’s van de beschadigde spullen. En zoek alvast de aankoopgegevens van de spullen erbij, zoals een factuur of bon. Schrijf ook op hoe oud de spullen zijn.

Tijdens het afsluiten van je verzekering heb je gekozen voor betalen per maand of per jaar. Heb je gekozen voor een maandelijkse betaling? Dan wordt de meestal premie afgeschreven op de dag dat je je verzekering hebt afgesloten.
Was dit bijvoorbeeld de 10e van de maand? Dan wordt de premie iedere maand op de 10e afgeschreven. Goed om te weten: heb je na 2 betalingsherinneringen de premie nog niet betaald? Dan krijg je van ons een SMS’je met een betaallink. Zo kun je gemakkelijk alsnog betalen.
Meer informatie lees je op de pagina over het betalen van je verzekering.

Contact met FBTO

Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Spoedeisende hulp nodig?

Bel dan met onze alarmcentrale: +31 (58) 234 56 50

  • Je krijgt eerst antwoord van een virtuele assistent.

    Komen jullie er niet uit? Dan zit een medewerker voor je klaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

  • Van maandag tot en met zaterdag.

    Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

    Lees meer over privacy via WhatsApp
  • Van maandag tot en met zaterdag.

    Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

    Lees meer over privacy via WhatsApp
  • Van maandag tot en met zaterdag.

    Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

  • Van maandag tot en met zaterdag.

    Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

  • Je e-mail komt direct aan bij de juiste collega.

    Gebruik het contactformulier wanneer het jou uitkomt.

Naar alle contactmogelijkheden

Aansprakelijkheidsverzekering: verplicht?

Een glas wijn over de nieuwe bank van je buren… dure grap! Is een aansprakelijkheidsverzekering eigenlijk verplicht?
Lees het hele bericht
Een klein kind met kwast in de hand. De muren en tv-scherm hebben gekleurde verf vegen.

Documenten

Voor een samenvatting bekijk je het informatiedocument. Elke verzekeraar gebruikt hetzelfde document. Zo kun je heel gemakkelijk de verzekeringen vergelijken.