Naar inhoud

Contact met FBTO via WhatsApp

Je kunt contact opnemen met FBTO via WhatsApp. Bijvoorbeeld omdat je een vraag hebt, of een schade wilt melden. Maar onze medewerkers kunnen je ook via WhatsApp helpen om een verzekering af te sluiten. WhatsApp is geen eigendom van FBTO. En daarom gelden er andere voorwaarden en geldt een andere privacy beleid. Die bepaalt WhatsApp namelijk zelf.

Je bent akkoord met de voorwaarden van WhatsApp

Je hebt contact met FBTO via WhatsApp. Bijvoorbeeld om een verzekering af te sluiten. Je hebt daarvoor de algemene voorwaarden van WhatsApp geaccepteerd. Wij hebben maatregelen getroffen om je gegevens zo goed mogelijk te beveiligen. Ons Privacy Statement is van toepassing tussen jou en ons, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor de gegevensverwerking van WhatsApp. Daarop is ons Privacy Statement dan ook niet van toepassing. Gegevens worden door WhatsApp in Amerika verwerkt. Wil je met ons persoonlijke en/of gevoelige informatie delen? Dan kun je ons natuurlijk ook bellen op (058) 234 56 78.

Deel geen gevoelige persoonlijke informatie via WhatsApp

Belangrijk: via WhatsApp vragen we nooit naar gevoelige persoonlijke informatie. We vragen je deze informatie ook niet vanuit jezelf naar ons te appen. Dat heeft te maken met privacy. Voorbeelden van gevoelige persoonlijke informatie:
- Informatie over je gezondheid en de gezondheid van een verzekerde.
- Je rekeningnummer(s), creditcardnummer(s), nummer(s) van je IS-papieren, enzovoort. 

Heb je schade en moet je gezondheidsgegevens delen? Bel ons dan op (058) 234 56 00

Belangrijk: stuur ons geen bijzondere en gevoelige persoonsgegevens! Denk hierbij aan informatie over je gezondheid of over de gezondheid van een verzekerde. Dat heeft te maken met je privacy. Heb je bijvoorbeeld letselschade? Meld dit dan via de telefoon en niet via WhatsApp.

We bewaren je gesprek via WhatsApp 30 dagen

De gesprekken die je via WhatsApp met ons hebt, bewaren wij 30 dagen. Daarna worden ze gewist. We bewaren wel de gegevens die je ons bij het sluiten van de verzekering hebt gegeven in onze systemen. Dat doen we onder andere om onze afspraken na te komen. Of om je te helpen bij een schade bijvoorbeeld.