Naar inhoud

Opstalverzekering regelt zo je waterschade

Monique en haar gezin moesten door waterschade logeren in de woonkamer. Kijk wat de opstalverzekering voor ze regelde.
21 mei 2019

Kamperen in de woonkamer. Voor de kinderen van Monique was het een leuk avontuur. Voor Monique en haar man was het ook een avontuur, maar dan minder leuk. Zij konden namelijk niet meer in hun slaapkamer slapen vanwege waterschade in de kledingkast, muur en vloer. Gelukkig had ze de opstalverzekering van FBTO. Hans en Annemiek van FBTO gingen bij Monique langs. Monique vertelde haar verhaal.

Wat is toch dat gedruppel?

Wat is toch dat gedruppel? Dacht Monique in december vorig jaar. Haar man verklaarde haar voor gek. Maar zij hield stug vol dat ze water hoorde druppelen. Het hele huis werd doorzocht, zelfs de zolder. Totdat Monique in de kledingkast wat jurken opzij schoof. Ze greep in de natte stof. Één jurk plakte zelfs tegen de achterwand van de kast aan. Water! De oorzaak van het druppelende geluid was gevonden.

Niet meteen aan de opstalverzekering gedacht

Zelf stond ze er niet meteen bij stil om de verzekering te bellen. Totdat haar vader haar erop wees. Ze belde met FBTO omdat ze een FBTO Opstalverzekering had. Wij gaven haar 3 keuzes: de schade zelf repareren, zelf een bedrijf zoeken om het te laten repareren en het bedrag door FBTO laten uitkeren of optie 3: FBTO neemt al het regel- en reparatiewerk uit handen. De keuze was snel gemaakt: optie 3!

7 weken lang grote drogers in de slaapkamer

De wand en de vloer waren zo nat geworden, dat grote drogers wel 7 weken nodig hadden om de slaapkamer weer droog te krijgen. Daarna moest de vloer opnieuw gelegd worden en de wanden opnieuw gestuukt. Monique en haar man sliepen toen in de woonkamer. Voor hen niet ideaal, maar de 2 jonge zoons vonden het fantastisch! Ook werd de binnenkant van de kast opnieuw bekleed en de vloer vervangen.

FBTO regelde dat alles voor Pasen gerepareerd was

“Ik vond het echt top dat FBTO alles zo snel regelde!” zegt Monique. "Ik belde met een mevrouw van de klantenservice. Het was toen bijna Pasen. Eigenlijk zou er paasmaandag iemand langskomen om de wanden en de vloer in de kast te repareren. Niet ideaal met de feestdagen. Dat vond de mevrouw van de FBTO klantenservice ook! Zij zette alles op alles om ervoor te zorgen dat dat de vrijdag voor Pasen alles klaar was. En dat is gelukt! Zo konden wij weer in een opgeruimd huis de Pasen vieren."

Misschien vind je dit ook interessant...