Naar inhoud

Schade melden doe je zo

Meld je schade 24 uur per dag snel en makkelijk online in MijnFBTO. Je vult jouw gegevens in en kan meteen foto’s en documenten uploaden. Stuur alles in 1 keer naar ons toe. Laat met een duidelijke omschrijving weten wat precies beschadigd is. Dan kunnen we sneller je schade betalen.

Schade melden

Online schade melden biedt de volgende voordelen voor jou:

  • Je meldt je schade in een paar minuten
  • Je kunt foto’s en documenten uploaden
  • Maak gemakkelijk een afspraak voor reparatie
  • We gaan meteen voor je aan de slag

Maak goede foto's van de schade

Wist je dat het oplossen van schade sneller gaat als je goede foto's maakt van de schade? We helpen je graag. Daarom hebben we een video gemaakt waarin je ziet hoe dat werkt. 

Verzamel de documenten die je nodig hebt

Een goede voorbereiding is het halve werk. Deze foto’s, documenten en formulieren kan je uploaden wanneer je je schade meldt:

  • Foto’s van je schade. Met duidelijke foto’s van je schade zorg je ervoor dat we je schade sneller kunnen afhandelen. 
  • Aankoopbewijs. Hierop staat wanneer en waar je je spullen hebt gekocht. En wat je ervoor hebt betaald. Zo kunnen wij de schade sneller betalen. 
  • Schadeformulier. Heb je een aanrijding of aanvaring gehad? vul dan samen met de tegenpartij het schadeformulier in. Maak daar een foto van of scan deze in. Goed om te weten: heb je een auto- of motorverzekering? Gebruik dan Mobiel Schademelden. Je hebt dan geen schadeformulier meer nodig.

Liever een medewerker spreken?

Schade melden via WhatsApp of bellen kan ook. Je kunt hier contact opnemen met ons.

Soms is schade melden niet nodig

Bij een kapotte ruit of raam kun je gelijk met een schadehersteller contact opnemen:

Hoe weet je of je schade goed is gemeld?

Zodra je je schade online hebt gemeld kom je op het einde op een pagina met daarop je schadenummer. Deze begint met ‘QS’. Je krijgt daarna direct een mail met een bevestiging dat je schade is gemeld. Ook in deze mail vind je je schadenummer terug. Goed om te weten: neem je later contact op over je gemelde schade? Dan is het handig om je schadenummer bij de hand te hebben.

Zo houden we je op de hoogte

Schade gemeld? Je vindt alle updates over je schade terug in het overzicht van je schademeldingen in MijnFBTO.

Vragen over een schade die je al gemeld hebt

Wil je weten hoe het nu zit met de schade die je gemeld hebt? Stuur dan een appje naar (06) 82 56 03 97. Of wil je nog belangrijke informatie delen bij je schade? Zoals een rekening, foto's of documenten? Dan kun je die ook appen naar (06) 82 56 03 97. We reageren van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 16.30 uur.

Meer weten?

Lees meer over schade melden van je verzekering:

Heb je de FBTO Zorgverzekering? Lees meer over zorgkosten declareren. Heb je juridische hulp nodig? Meld je schade dan online bij Stichting Achmea Rechtsbijstand.

Dit doen wij als je schade meldt

Heb je je schade gemeld? Dan gaan wij voor jou aan de slag. Lees wat wij doen.