Heb je een klacht of idee ingestuurd? Dan krijg je binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie van de afdeling. Lukt het niet om binnen die tijd te reageren? Dan hoor je dit van ons.
Je kunt je klacht naar de onafhankelijke stichting Kifid of SKGZ sturen.
Klacht schade-, levensverzekering of bankproduct
Stuur je klacht dan naar de Stichting Klachtinstituut Financiƫle Dienstverlening (Kifid). Het adres is:
Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
(070) 333 89 99
www.kifid.nl
Klacht FBTO Zorgverzekering
Stuur je klacht dan naar de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ). Het adres is:
SKGZ
Postbus 291
3700 AG Zeist
(088) 900 6900
www.skgz.nl
Je kunt je klacht aan het Kifid of SKGZ ook voorleggen via het Europees ODR Platform.
Vind je de behandeling of uitkomst van de klacht niet goed? En wil je geen gebruik maken van klachtenbemiddeling? Dan kun je je klacht voorleggen aan een Nederlandse rechter. Behalve als wetgeving of internationale verdragen iets anders aangeven.
Je mag altijd naar de rechter gaan. Zelfs nadat de Kifid een bindend advies heeft uitgebracht. In dit laatste geval kijkt de rechter alleen procedureel naar de klacht. Kijk voor meer informatie op www.rechtspraak.nl. Hier zie je ook naar welke rechtbank je eventueel kunt gaan.