FBTO meest klantgerichte verzekeraar

We zijn trots! FBTO is de meest klantgerichte verzekeraar volgens het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.
20 april 2018

FBTO kwam deze week als beste uit de bus bij de jaarlijkse uitreiking van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. FBTO scoorde volgens de organisatoren overall het beste en won ook prijzen op de thema’s Overlijdensrisicoverzekering en Keurmerknormen.

FBTO grote winnaar keurmerk klantgericht verzekeren

Manager Marketing van FBTO, Rogier de Weerd, is blij met prijs voor hoogste score voor de keurmerknormen: "Dit is een erkenning voor de eigenzinnige en klantgerichte manier waarop we werken. We zijn blij met het succes". FBTO kreeg de beker voor de hoogste score op alle zestien keurmerknormen. Bestuursvoorzitter van de Stichting toetsing verzekeraars (Stv) Elly Blanksma reikte de prijs uit.

Felicitaties van het Verbond van Verzekeraars

Directeur Richard Weurding van het Verbond van Verzekeraars feliciteerde FBTO ook op Twitter: "De Voorzitter van de Stichting Toetsing Verzekeraars @ellyblanksma heeft een 35tal verzekeraars vandaag het Keurmerk Klantgericht Verzekeren #KKV uitgereikt na een hernieuwde toetsing. Ook prijzen voor hoogste scores per deelthema met @FBTO als overall winnaar! Proficiat!"

"In schooltermen een 9,8"

"Verzekeraars worden op 16 normen getoetst", vertelt Ron van Kesteren, directeur van de Stichting toetsing verzekeraars. De normen zijn geclusterd in 4 onderdelen:

  1. Klanten over alle kanalen helder en duidelijk informeren
  2. Transparant zijn over wat je belofte richting de klant is (omgaan met klachten en reactietijd)
  3. Productontwikkeling en review (is de verzekering nog ‘bij de tijd’ en nog steeds geschikt voor de klant?)
  4. Actief kwaliteitssysteem (weet wat klanten van je vinden en handel daar ook naar)

"FBTO haalt een bijna perfecte score. Overall haalt FBTO 98% van de maximale score! In schooltermen dus een 9,8. Gefeliciteerd!,".

Misschien vind je dit ook interessant...