Naar inhoud

Direct regelen in MijnFBTO

De gegevens van de verzekering aanpassen of je bootverzekering inzien? Dat kan in MijnFBTO.

 Schade melden of je bootverzekering aanpassen?

Wil je schade melden. Of modules aan- of uitzetten? Bel ons op (058) 234 56 66. Wij regelen het voor je.

Internationaal verzekeringsbewijs nodig?

Wil je een internationaal verzekeringsbewijs aanvragen? Omdat je gaat varen in het buitenland? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen je graag.

Veelgestelde vragen bootverzekering

Kan je boot gerepareerd worden? Dan betalen wij de reparatiekosten, het materiaal en het uurloon van de reparateur. Is dat bedrag hoger dan de dagwaarde van je boot? Dan is je boot total loss. Bij total loss vergoeden wij niet de dagwaarde, maar de aanschafwaarde. Tot 3 jaar na aankoop van de boot. En als je boot niet ouder is dan 8 jaar.

Ja. Ook wanneer je de boot af en toe uitleent, is de boot gewoon verzekerd. Met uitlenen bedoelen we dat je geen vergoeding ontvangt van degene die je boot leent. Verhuur valt hier dus niet onder.

Nee, je kunt de boottrailer niet meeverzekeren op de FBTO Bootverzekering. Sluit hiervoor onze aanhangwagenverzekering af. Dan is je trailer verzekerd tegen schade en diefstal. Onderweg en in de stalling.

Wil je je trailer WA verzekeren? Daarvoor hoef je geen verzekering af te sluiten. Je bent WA verzekerd via de wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) van het voertuig dat de aanhanger trekt. Hiermee is de schade verzekerd die je met de aanhanger aan anderen veroorzaakt.

Ja, scheepsuitrusting is ook verzekerd. Met scheepsuitrusting bedoelen we alles wat aan de boot gemonteerd is. En apparatuur voor communicatie. Maar ook alles wat bedoeld is om lange tijd aan boord te blijven, zoals kussens, servies, waterkaarten en vouwfietsen. En je spullen om te kunnen zeilen en surfen.

Tijdens het afsluiten van je verzekering heb je gekozen voor betalen per maand of per jaar. Heb je gekozen voor een maandelijkse betaling? Dan wordt de meestal premie afgeschreven op de dag dat je je verzekering hebt afgesloten.
Was dit bijvoorbeeld de 10e van de maand? Dan wordt de premie iedere maand op de 10e afgeschreven. Goed om te weten: heb je na 2 betalingsherinneringen de premie nog niet betaald? Dan krijg je van ons een SMS’je met een betaallink. Zo kun je gemakkelijk alsnog betalen.
Meer informatie lees je op de pagina over het betalen van je verzekering.

Contact met FBTO

Staat je vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag.

Spoedeisende hulp nodig?

Bel dan met onze alarmcentrale: +31 (58) 234 56 50

  • Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

    Lees meer over privacy via WhatsApp
  • Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

    Lees meer over privacy via WhatsApp
  • Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

  • Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

  • Maandag - vrijdag: 08.00 - 21.00 uur
    Zaterdag: 09.00 - 16:30 uur

Naar alle contactmogelijkheden

Veilig het water op: juiste bootuitrusting

Veiligheid op de boot is belangrijk. En dat begint met een goede bootuitrusting. 

Bekijk onze checklist
bootuitrusting

Documenten

Voor een samenvatting bekijk je het informatiedocument. Elke verzekeraar gebruikt hetzelfde document. Zo kun je heel gemakkelijk de verzekeringen vergelijken.