Naar inhoud

Verzekering beoordelen

Sluit je een verzekering af bij ons? Dan beoordelen we je aanvraag. En berekenen we je persoonlijke premie. Dat doen we automatisch, zonder dat er een mens aan te pas komt. Hoe? Dat vertellen we je graag.

Een programma berekent de premie

Als je een verzekering bij ons afsluit, berekenen we je persoonlijke premie. Het programma dat je premie berekent doet dit op basis van de gegevens die je invult. En de gegevens die we krijgen uit externe bronnen. En interne bronnen, zoals gegevens die wij al van je hebben gekregen toen je een andere verzekering bij ons afsloot . Daarnaast berekenen we je premie met behulp van – met een moeilijk woord – profilering. Dat betekent dat we op basis van al je gegevens uit de interne en externe bronnen een beeld van je vormen.

We beoordelen je aanvraag automatisch

Als je je premie hebt berekend en alle vragen hebt beantwoord, zie je of we je aanvraag accepteren of niet. Dat gaat automatisch, zonder dat er een mens aan te pas komt. Hiervoor gebruiken we ook interne en externe bronnen en profilering.

Je ziet meteen of we je aanvraag goedkeuren of afkeuren

Vaak accepteren we je aanvraag en ben je meteen verzekerd. Het kan ook dat we je aanvraag afkeuren. Je kunt dan geen verzekering bij ons afsluiten. Soms is het nodig dat een van onze medewerkers je aanvraag bekijkt, voordat de verzekering ingaat. Hij of zij kan je verzekering dan goedkeuren of afkeuren.

Ben je het hier niet mee eens?

We vertellen het je altijd wanneer we automatisch je premie berekenen of je aanvraag beoordelen. Ben je het hier niet mee eens? Neem dan contact met ons op. Je kunt dan je aanvraag opnieuw laten beoordelen. Bel ons op: (058) 234 54 53.

Of stuur ons een brief:

FBTO
Afdeling Centraal Relatiebeheer
Postbus 9150
7300 HZ Apeldoorn

Je kunt veel van je gegevens bekijken of veranderen in MijnFBTO.

Finale kwijting of schone lei verklaring

Heb je een finale kwijting gekregen van je schuldhulpverleningsinstantie die aangesloten is bij de NVVK? Of heb je een schone lei verklaring vanuit de Wet schuldsanering natuurlijk personen (WSNP)? Dan kan dit invloed hebben op de beoordeling. Stuur dan je finale kwijting of de schone lei verklaring, samen met een kopie van je paspoort of ID-kaart naar: centraalrelatiebeheer@achmea.nl. Maak, voordat je een kopie van je paspoort of ID-kaart stuurt, je pasfoto en BSN-nummer onzichtbaar op de kopie.

Meer weten hoe we je gegevens gebruiken?

Wil je meer weten over welke gegevens we van je gebruiken? En waarvoor we je gegevens gebruiken? Lees dan ons privacy statement.