Heb je schade? Dan proberen wij je schademelding automatisch te verwerken. De schademelding beoordelen wij aan de hand van jouw antwoorden op onze vragen, gegevens die wij al van je hebben en onze verzekeringsvoorwaarden.
Je ziet meteen of wij je schademelding goed- of afkeuren. Vaak accepteren wij je schademelding en helpen we je meteen. We kunnen je schademelding ook afkeuren. Je krijgt dan geen vergoeding voor de schade.
Soms is het nodig dat 1 van onze medewerkers je schademelding bekijkt. Hij of zij kan je schademelding dan goed- of afkeuren.
1. Er wordt onder andere gekeken wie de schade veroorzaakt heeft, waar het is gebeurd, wat de specificaties van het beschadigde toestel zijn en of herstel mogelijk is.
2. De mogelijke uitkomsten zijn:
3. Je ziet het oordeel op het eindscherm na het melden van je schade. Hier staat wat we betalen, de reden van afwijzing of dat we met je schade aan de slag gaan. Je ziet deze informatie ook terug bij je schademelding in het schadeoverzicht in MijnFBTO. Wil je meer uitleg of heb je meer informatie nodig? Neem dan contact met ons op.
1. Er wordt onder andere gekeken of de verzekerde de juiste optie of module heeft, of de bestuurder een geldig rijbewijs heeft en niet onder invloed was van bijv. alcohol of drugs en om wat voor soort schade het gaat (een- of tweezijdig).
2. De mogelijke uitkomsten zijn:
3. Op het eindscherm na het melden van je schade informeren wij je. Hier staat bijvoorbeeld dat we met je schade aan de slag gaan of de reden van afwijzing. Ook vertellen we je waar je een schadeherstelbedrijf uit ons netwerk kunt vinden. Je ziet deze informatie ook terug bij je schademelding in het schadeoverzicht in MijnFBTO. Wil je meer uitleg of heb je meer informatie nodig? Neem dan contact met ons op.
Ben je het niet eens met de beoordeling van je schade? Neem dan contact met ons op. Je kunt dan uw schade opnieuw laten beoordelen.
Wil je meer weten over welke gegevens wij van je gebruiken? En waarvoor wij jouw gegevens gebruiken? Lees dan ons privacy statement.