Naar inhoud

Verbeteringen schadeverzekeringen 2019

Ieder jaar willen we onze schadeverzekeringen beter maken. Tips, complimenten of vragen van jou als klant helpen ons daarbij! Hieronder lees je welke verbeteringen we in 2019 gedaan hebben aan onze verzekeringen.

Vernieuwen van onze schadeverzekeringen

We doen vaak onderzoek onder onze klanten. Uit de marktrapportage VerzekeraarsInBeeld (Kantar, 2019) bleek dat klanten graag willen dat we onze producten blijven aanpassen op wat onze klanten belangrijk vinden in de verzekering. En dat doen we! In 2019 hebben we de FBTO Motorverzekering en onze woonverzekeringen vernieuwd en verbeterd. Met de extra opties en aanvullende modules kun je nu nog beter de verzekering samenstellen die bij je past. En daar gaan we mee door: in 2020 vernieuwen we onze bootverzekering en de doorlopende reisverzekering.

Duidelijke communicatie naar onze klanten

Klanten vinden duidelijke communicatie belangrijk. En wij ook. Daarom hebben we e-mails en brieven voorgelegd aan een klantpanel via onderzoeksbureau SAMR. De feedback hebben we in onze communicatie verwerkt. In 2020 gaan we daarmee door.

Verbeteren van onze virtuele assistent

We hebben in 2019 de Virtuele Assistent (VA) verbeterd zodat je als klant nog sneller antwoorden krijgt op je vragen via chat. Dankzij onze VA hoef je niet te wachten op een beschikbare klantenservicemedewerker. Op basis van steekproeven en analyses verbeterden we de antwoorden van de VA. Bijvoorbeeld: stel je de vraag “Ik heb een Engelse verklaring nodig voor mijn reis”? Dan vult de VA samen met jou je gegevens in. Je krijgt dan automatisch de verklaring thuisgestuurd.

Ook in 2020 blijven we onze VA ontwikkelen: straks kun je bijvoorbeeld ook een klacht indienen via onze assistent.