Keurmerk Klantgericht Verzekeren

We willen dat je weet dat je goed bent verzekerd bij ons. Daarom bekijken we onze producten kritisch zodat het ‘klantbelang’ in elk onderdeel van onze verzekeringen terugkomt. Denk bijvoorbeeld aan de premieopbouw, promotie en distributie. In alles wat FBTO doet, sta je als klant voorop.

Wat is het Keurmerk Klantgericht Verzekeren?

Sinds 2010 hebben we het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Dit keurmerk bekijkt de kwaliteit van de dienstverlening en de klantgerichtheid van een verzekeraar. Klinkt moeilijk, is het niet. Je hebt er juist voordeel van! Door het keurmerk zie je namelijk dat een verzekeraar glasheldere informatie geeft en doet wat ‘ie belooft. Een paar keer per jaar bekijkt de Stichting toetsing verzekeraars (Stv) of we het Keurmerk Klantgericht Verzekeren mogen houden.

Wil je meer weten over het Keurmerk Klantgericht Verzekeren? Bekijk dan de video op YouTube.

Het onafhankelijke oordeel

Het meest recente resultaat van de toetsing van het Stv is goed! We scoren een 4,5 op een schaal van 5. Een uitstekende score waar we natuurlijk heel trots op zijn. De score is opgebouwd uit verschillende onderdelen:

De cijfers op een schaal van 5:
Beleid en praktijk: 4
Toetsing en verbetering: 5
Aansturing schadebehandelaars en -experts: 5
Claimafhandeling door gevolmachtigd agenten: niet van toepassing
Transparantie en communicatie: 4

Belangrijkste punten

De 3 belangrijkste punten waar het Stv op let zijn: heldere informatie geven, beloftes nakomen en het klantbelang voorop zetten.

  1. We zijn duidelijk over onze dienstverlening en verzekeringen. Onze verzekeringsinformatie is helder en zo volledig mogelijk.
  2. Onze dienstverlening is betrouwbaar en de kwaliteit hiervan verbeteren we steeds. Zo bekijken we regelmatig of we op de juiste weg zitten door bijvoorbeeld controles op de werkvloer en met interne inspecties.
  3. Bij ons sta je altijd voorop. Door onze betrouwbare kwaliteitssystemen kunnen we zien of je tevreden bent over onze dienstverlening en verzekeringen. We verbeteren deze kwaliteitssystemen constant.

FBTO is meest klantgerichte verzekeraar

We kwamen als beste verzekeraar uit de bus bij de jaarlijkse uitreiking van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Volgens de organisatoren scoorde FBTO het hoogst op alle 16 keurmerknormen en zijn we de best presterende keurmerkhouder op het thema Overlijdensrisicoverzekering. Lees meer over de best scorende KKV keurmerkhouders op de website van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.

Meer weten?