Je arts kijkt als behandelend arts of hij je gezondheid kan verbeteren. Wij als verzekeraar kijken naar de kans op overlijden tijdens de looptijd van de verzekering.
De verzekering kan dan nog niet starten. Soms heeft onze Medische Dienst toch nog vragen. En soms is er toch nog meer informatie nodig. Van een arts bijvoorbeeld. Of je moet naar een medisch onderzoek. De Medische Dienst neemt dan contact met je op. Je hoort dit binnen 5 werkdagen.
Verandert je gezondheidstoestand na een keuring of na het invullen van de gezondheidsverklaring? En hebben wij de polis nog niet gestuurd? Of zijn wij nog bezig met de medische beoordeling? Dan moet je de veranderingen in je gezondheidstoestand meteen doorgeven aan onze Medische Dienst. Je bent verplicht om dit aan ons door te geven. Dit noemen we mededelingsplicht. Geef je de verandering niet door? Dan heeft dit misschien gevolgen. We keren dan misschien niet of minder uit.
Met een verandering in je gezondheidstoestand bedoelen wij: nieuwe klachten, verandering of verergering van klachten, het raadplegen van een arts, doorverwijzing naar een arts, medische onderzoeken, nieuwe of andere medicijnen, enzovoort. Via e-mail houden we je op de hoogte van de status van je medische beoordeling.
De Medische Dienst is er op werkdagen van 8.30 tot 18.00 uur. Behalve op feestdagen. Je krijgt meteen een medewerker van de Medische Dienst aan de lijn. Is het druk en moet je wachten? Dan duurt dit maximaal 5 minuten. Wil je teruggebeld worden? Dan kun je dit aangeven. Je betaalt voor het gesprek je normale belkosten. Mailen kan ook: gezondheid@fbto.nl.