
Klanten geven FBTO-medewerkers een 8,1. Gemiddeld krijgt FBTO een 7,8 als rapportcijfer. En maar liefst 91 procent van de klanten die hebben meegedaan aan het onderzoek van Kiyoh, beveelt FBTO aan.
Kiyoh is een bedrijf dat beoordelingen van klanten verzamelt. “Wij maken daar sinds vorig jaar gebruik van”, legt sr. communicatiemanager Cindy de Vries uit. “Klanten die wij een mail sturen omdat ze bijvoorbeeld een nieuwe verzekering hebben afgesloten, vragen wij om mee te doen aan het onderzoek.”
Klanten beoordelen FBTO op 9 punten
Op de site van Kiyoh kunnen klanten hun oordeel geven over onder meer prijs, kwaliteit, kennis en vakmanschap en betrouwbaarheid. Gemiddeld scoort FBTO dus een 7,8. Prijs scoort een 7,4, communicatie een 7,8, afspraken nakomen een 8,1, personeel een 8,1, snelheid/levertijd een 8, nazorg & garantie een 7,8, kwaliteit een 7,9, betrouwbaarheid een 8,1 en kennis & vakmanschap een 7,9.
Met resultaten dienstverlening nóg verder verbeteren
Cindy: “We gebruiken de gegevens die het onderzoek van Kiyoh oplevert om onze dienstverlening te verbeteren. Maar ook in de communicatie naar klanten. Het is immers goed om te zien dat andere klanten de verzekering aanbevelen. Daarnaast komen de scores naar voren in Google en daardoor zijn we goed te vinden op internet.”
Foto: Eind vorig jaar werd FBTO door consumenten verkozen tot klantvriendelijkste verzekeraar. Door de Gemeente Leeuwarden werd ze toen verrast met een vrolijke deurmat. Op de foto Bart Boere en Ellen van Wezel (FBTO) en wethouder Henk Deinum (v.l.n.r.).